BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 26, 2010

Aqua...ohhh...aquarium...

ermmm...x tau ler mambang maner yg dah masuk dlm badan si Wak nie, tetiba plak dia p tempah akuarium, leh ler tahan bosa...musykil gak aku memulanya, Wak ade bg tau yg dia dah tempah akuarium nie, tp ingatkan dia main2 jer...tu ler saper soh selalu mengeler jerk..so kalo citer pasal akuarium nie, aku ader ler beberapa kenangan x kira lah masa kecik2 dulu ker sampai lah la ni dah besar mcm nie haa..masa aku kecik2 dulu lbh kurang darjah 2 ker 3 mcm tu ler, aku n ct nie beria2 nak bela ikan, so mak ayah pun belikan ikan emas 4 ekor sekali dgn akuarium kecik tuh..alaaaa, yg plastik tuh...ermmm, ader ler seminggu jugak aku n ct bela ikan tuh dan dipantau dek mak ayah, masa tu miza kecik ag..so nak dijadikan cerita, ujung mgu tuh mak ayah balik Johor, Segamat..so kena ler ikut...mak dah pesan ikan bg makan, haaaa yelah..nak bg makan ler nie, aku pun pk2 nak balik kg paling koman pun 2 hari...haaaa bg ler lelebih sikit makanan, kang kebulur plak ikan aku nie...santak koooo, balik dr kg ikan aku tu dah terbalik dgn perut kembung giler...muahahaha, gamakkkk lebih makan ikan aku nie....so ayah buang..

haaa, nie plak time aku dah keje kat opis sekarang nie...ngehngehngeh..aku rasa2 nak bela ikan, kat sini ramai gak ler yg bela ikan gapi nie, aku mintak ler brg seko 2 kat akak opis nie...dapat ler beberapa ekoq...ok jer aku bela ikan2 nie dalam balang kat tepi aku nie...balang nie sampai skang ade lagi tp dah ade pokok plak..n tiba time raya aku bawak balik ikan nie..takut kojol plak lagi kan...sian ikan..letak dlm bekas plastik n kat umah letak atas peti ais, balik pas raya ke-3, ikan aku dah kojol gak...huwaaaaa...rerupanya panas weihhhh atas peti ais tuh...sob..sob..sedihhhhh, so aku beli ler ikan lain kat kedai atas paso presint 8 tuh, sekali beli 7 ekor kooo..siap tanya lagik tokey tuh, nak kena pakai oksigen ker tak ikan2 nie, dia kata x yah..haaa, ok ler tuh...esok pepagi buta lagi aku dapat mesej bg tau ader 7 sekeluarga mati bunuh diri kat opis...sah2 ikan aku kojol lagik...so serik..bkn aper sian kat ikan...huhuhu....
nie tup2 Wak nak bela ikan plak...hehehe, akhirnya...best jugak nie..tpppp jgn ad buat ikan goreng sudah..ikan x bnyk lagik baru ader beberapa ekoq jerk..sok2 beli lg..hehehe, so layan gambo jer ler...

haaa koooo...sebaldi pasir utk akuarium tuh..
nie ler saiz akuariumnya 4' x 1' x 2'...(LxWxH)...mende alah nie ler yg aku angkut dgn wak yer..x berat tp agak bahaya, takut pecah jer..


x tau spesis ikan aper tah


2 gether2...hehehe

0 ulasan: