BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, April 10, 2010

Power Of Moneyyy!!!

Saat dan tika aku menaip entry nie, jam pun dah tunjuk kul 1.3o pg...aku baru jer balik ke rumah dalam keadaan basah kuyup kena KENCINGGGG!!!!...damn u..mencik betul aku...kisahnya bermula mcm nie...

Petang tadi aku dapat mesej dari Wak, dia bg tau soh siap cepat pas balik keje nie...malam nie kita g sunway...haaaa...ok ler tuh, ingat senang ker nak tunggu Wak offer g shopping mall nie...tu ler tempat yg paling dia x gemar...so aku ni pun ptg pas balik kerja, gedebuk gedebak bersiap lah...siap mekap bagai...huh, n kuar dkt2 kul 8 mlm tadi...sampai kat area sunway piramid dia x masuk pun situh...aku tanya ler apsal??..dia kata tgu org..haaa, x per ler lagi...pas tu org yg di tunggu2 pun sampai..laaa...sedara dia rupanya..sepupu si Wak..dia bawak g mentari food court..memula minum2...pas tu aku tgk member si sepupu wak nie sampai sorg2..dah tu Wak tanya ler, ape halnya..dia kata jap arrr...tgu member dia lg sorg, ok ler lg..


nnn..pastu dia bwk kitaorg g satu tpt...aku tgk tempat nie dah mcm paso malam...tpt xlusive, tp riuhnya mak aiiii...mcm kat bursa saham...pastu plak ader sorg yg bercakap n yg lain2 akan sampuk...EIII BETUL....HISH...GILER LAH...itu jer yg aku dgr sepanjang aku dgr talk tuh...pas abis talk dia tanya ader soklan ker...nak jer aku tanya..kalo dah semernya gile..abis saper jer yg betul nie??...huih, nie jer yg aku leh cakap...PELIK2..hahaha...ckp pasal bisnes tp x yah kuar duit sendirik...siap kompeni yg bayo gaji kita lg...tp kena wat loan belas2k...bisnes halal katanya, coz ader product yg dorg kuarkan...bile aku tanya soklan mcm2...dorg kata aku x paham...aku paham weih...kat sini ler terletaknya POWER OF MONEY, MONEY WILL WORK 4 U...ok betul..after join kita akan dapatt cash money..dapat tangkap sorg dapat duit lagik..tangkap x ramai 5 org jer...x kan ler 5 org pun x leh..dorg yg cakap..dorg cakap lg, saya nie kak baru masuk 2 bulan dah dapat dkt2 10k..akak x nak ker??..loan pun dah full settlement...aku cakap, prove it 2 me...let me see the letter first (yg mengatakan dah settle) baru leh gebang dgn aku..dia punya cakap pun aku leh patah2 kan lg..x yah ler..baik ko rentikan...sebab akhir kata aku, aku cakap aku X MINAT...that all..as simple as that..selepas ko abis air liur 3 jam...

yg buat aku agak marah sebab yg aku tgk fenomena org MELAYU nie lah kan..nak kaya tp x nak susah2 payah berusaha..x nak kuar peluh..tp scene yg paling x best yg aku tgk tadi biler bdk2 melayu nie just mcm bdk suruhan 'ca ya nun alip' ....yg kete2 mewah kat situ tadi kebanyakkannya semer dorg...yg kaya puluh2 ribu n ratus ribu tu semer org ça ya nun alip' nie'...org kita kat maner...haaa...org kita semernya baru nak up...baru masuk 2 bulan, 3 bulan...dapat baru takat 50k dah berenti kerja...masyaallah...yg berenti keje tu kebanyakkannya kerja gomen...dorg leh siap provok lg...alaaaa kak..keje mkn gaji berapa sen jer akak dpt sebulan..tgk kitaorg, dtg sini...bwk kawan..yam caaa sikit...dah dapat income, pastu bkn sikit2 kak..puluh2 ribuuuu...akak x nak ker??..akakkkkk lagiiii...
akak nie bukan aper dikkk...akak nie cukup x suka kalo kita2 nie org MELAYU cepat lupa diri bile dgr pasal duit..aku nie paling suka pepatah Tun Mahathir "Melayu Mudah Lupa"...mmg betul utk segolongannya, mudah lupa diri, asal usul, mudah melatah, mudah kena tipu, mudah kena kencing...segala2nya mudah...n yang melayu paling suka is mudah dapat duit bergolek2 tanpa ada usaha...aku nie bukannya keturunan pendekar pun nak patriotik sgt..tppp, sebagai melayu..kita mesti ada dignity kita as a melayu..bkn nya kita nie mudah jadi mangsa ca ya nun alip nie dan sapa2 lg lah..just imagine ler..ishhh...payah ler nak tulis kat sini..semernya terbuku dalam hati aku nie....bukan sikit yg aku dgr buat loan then kata dlm masa 3 bulan dah leh wat full settlement..banyakkkk...tp semuanyaaaa ok pada 1st year jer..then another year tu mcm maner??...haaaaa...korg bayo ler pakai duit gaji sendirik...coz dorg potong pakai biro angkasa kan??...pas tu barang yg korg dapat tuh...yg berkotak2 lg kat umah tu nak wat aper...haaaa...wat ler kain lap periuk ker, wat alas meja ker kan...pastu korg tgk saper yg kaya..semer yg naik pentas masa annual dinner tuh semernya caaaa nunnn alippp yaaaa...korg kat maner...korg dok bawah, meja yg dah dkt2 dgn pintu keluar tuh...tolong tepuk tangan tuk dorg..kan ??...haaa meh sini aku tepuk dahi ko...x sedar2 lagi...SUCCESS NEED AN EFFORT...bukannya kejayaan yg korg tulis atas kertas pastu leh cakap lepas 1 thn akak boleh jadik JUTAWAN..itu nama dia perancangan..haaa...paham...huh, melebih plak aku nie..
mlm tadi tuh, kalo boleh aku nak ajak sape2 yg jadik mangsa kena tipu mcm aku nie blah jer..tp memandangkan yg bwk tu sepupu si Wak nie, so aku kena jaga air muka Wak lah kan...hishhh kalo x, awal2 masa dia bukak fail tuh aku dah angkat bontot blahhhh...tp ati sedara kena jaga beb...ape2 hal pun sedara x kan putus...muahahahah...
haaaa, ape2 pun korg pikir ler sendirik...yg mane elok yg mana x kan...n yg paling aku pasti ader sorg budak opis aku dah terjebak dgn mende2 nie..so aku akan find out n tulis plak pengalaman dia bg yg lain2 nie sedar....ehhhh...saper jer yg baca blog aku nie...ahhhh lantak ler...janji yg terbaca tuh bg ler tau kat kwn2 yg lain k...bubbuyyyy

0 ulasan: